BAGELS&BEANService

Afbeeldingsresultaat voor coffee pics with chicks


 

Een hele goeie morgen zonder zorgen. Al twee jaar lang wandel ik iedere ochtend naar de B&B voor een heerlijk kopje koffie en een bagel. Al 730 dagen ga ik, soms wel twee keer per dag, naar de B&B. Je zou zeggen dat je dan wel een vaste klant bent, en ze uit je hoofd weten wat je je bestelling is en dat is ook zo. Eén Cappuccino met een vanille shotje, een alles sapje en een bagel mozzarella soms keer twee als Arjen mee gaat. Wib, Fleur, Richard, Karen zijn inmiddels vrienden van mij geworden, ik praat graag met ze en ze maken iedere keer weer de aller lekkerste koffie voor mij klaar, ook fleuri weet al precies waar de mand met speelgoed ligt en gaat lekker haar gangetje. Zelfs mietze kent blind de weg in de B&B op bolo, hij is dikke vriendjes met snowy het lieve witte hondje van de bedrijfsleidster en krijgt altijd weer een lekker snoepje.

De B&B noemt zichzelf Diervriendelijk Biologisch Duurzaam en Fairtrade. Ik ben heel erg kritisch over wanneer een koffie echt lekker is, ik heb zelf als barista gewerkt in italie en ik heb daar na een half jaar streng toezicht van de italianen daar, eindelijk geleerd hoe je heerlijke koffie maakt met de perfecte melkschuim. Het valt me zwaar tegen dat je tot op heden bij ontzettend veel koffie tentjes niet de kwaliteit krijgt die je zou verwachten. Ik stuur dan ook regelmatig mijn koffie terug als de melkschuim niet optimaal is. Echter als ze er even iets langer de moeite voor nemen is de koffie heerlijk. Enkel iets meer liefde en aandacht zou genoeg zijn om een heerlijke koffie te maken.

IMG_1256

Toen ik voor het eerst bij een andere B&B op de Jan van galenstraat koffie ging drinken, wist ik al vrij snel na aankomst dat ik daar nooit meer zou komen. Bij binnenkomst was de sfeer al niet zo gezellig als bij de B&B op de bos en lommerweg, er waren helemaal geen kindjes, enkel mensen die op hun laptop zaten te werken. Voordat ik bij de B&B op de Jan van galenstraat arriveerde liep ik een lang stuk met mietze door het park. Zoals ook altijd op mijn Instagram en Snapchat te zien is, zit mietze altijd onderin de wagen. Toen wij de B&B binnen liepen sprong mietze uit de wagen om enthousiast naar snowy toe te rennen en zijn snoepje te innen. Nog voordat ik hem weer onderin de wagen kon stoppen kwam de bedrijfsleider Monique naar me toe gelopen, wees ze met haar vinger naar mietze en knipperde met haar vingers terwijl ze zei ; Kan je dat vieze beest bij je houden, ik wil geen schooiers in mijn tent anders kun je ergens anders koffie gaan drinken’. Ik schrok van haar reactie en stond versteld van hoe neerbuigend en denigrerend ze mij toe sprak zonder reden. Zonder te reageren riep ik mietze terug en maakte hij een sprongetje de wagen in, maar mijn trek was direct weg.  Onderaan de B&B kaart staat een telefoon en naam, indien je contact wilt opnemen en klachten hebt.

Echter was hij niet bereid om deze vervelende ervaring goed te maken, en dat nadat ik 10.234,50 € heb uitgeven in de B&B, zónder arjen nog erbij mee te rekenen!

Service is toch wel het aller belangrijkste overal waar je komt, en dat maakt of je nog terug komt of niet. Ik heb een klachten brief naar Ronald gestuurd, de oprichter van B&B. In de eerste instantie nam hij direct contact met mij op nadat ik hem boos mailde, echter was hij niet bereid om deze K*t ervaring op een redelijke manier goed te maken voor een klant die zoveel geld heeft gespendeerd aan zijn zaak. Ik heb het even uitgerekend en in totaal heb ik 10.234,50 € uitgegeven in de B&B, zonder Arjen er nog bij te rekenen en dit bedrag is enkel gebaseerd op een bestelling van één keer per dag, terwijl soms kwam ik wel twee keer per dag bij de B&B. Een schande al zeg ik het zelf. Er kwam zelfs geen excuus vanuit Monique, nee zij wilde gewoon geen honden in haar tent en vond nog dat ze gelijk had ook. Ze noemt zonder rede mijn hondje een schooier, dus je beschuldigd dat lieve kleine beestje ook nog ergens van alleen daarom zou je je excuus al moeten maken. Indien je een keer je dag niet hebt en je per ongeluk een keer op een verkeerde manier uit tegen klant, zeg je op z’n minst dat je dat niet zo bedoelde. Maar wanneer je een mail ontvangt ; Maar wij zijn erg blij met Monique en we kunnen haar niet dwingen om excuus te maken, vraag ik me wel af uit welk Ei je komt!!!

Toch ben ik nog iedere dag te vinden in de B&B omdat ik de mensen die bij de B&B op bolo werken heel erg mag, en me daar thuis voel dankzij hun.

 

Wie goed doet goed ontmoet!

 

 

Top Drie Koffie Tentjes in Bolo ;

1.Terrasmus

2.B&B

3.Mozaiek 

Wat zou jij doen in zo’n situatie? Laat het mij weten en laat een comment achter.

3 Comments

  • Lieve Bien,

    Ik denk dat ik precies hetzelfde als jou gedaan zou hebben.
    Het is nooit leuk als mensen zo reageren.
    Maar je hebt pErfect gereageerd hoor.!

    Veel liefs Maartje ?

  • ik zou het ook doen je laat je toch niet zo behandeld en niet eens even een sorry jammer dat er zulke mensen zijn hè ! ❤❤

  • Hey bien!
    Ik volg je al enige tijd op snAp en insta. Hier is inderdaad regelmatig te zien dat je naaR b&b gaat en mietze hier Altijd los rond loopt. Wanneer je al zolang iedere dag daar komt mag je inderdaad verwachten dat dit gewoonte is geworden. Ontzettend vervelend dat Nu op deze manier gerEageerd wordt. Zegt meer over haar dan over Jou! Hou de eer aan jezelf en blijf vooral lekker met fleuri en mietze koffie drinken bij b&b 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *